OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

W WÓLCE

Gmina Wólka wspiera Seniorów

Seniorze! Zostań w domu. Nie lekceważ zagrożenia. Twoje zdrowie jest najważniejsze!
Skorzystaj z infolinii 22 505 11 11.

To infolinia, która przekieruje Twoje potrzeby do Ośrodka Pomocy Społecznej w Wólce. Ośrodek będzie z Tobą w kontakcie i ustali, kto i jakiej formie będzie mógł Ci pomóc.

  • Na czym polega program

Program zakłada dostarczenie niezbędnych produktów do Twojego domu. Mogą być dostarczone artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środki higieny osobistej. Możesz również poprosić o pomoc np. w sprawach urzędowych ( jeżeli ich zakres nie wymaga Twoich upoważnień lub udostępnienia danych wrażliwych), wyprowadzenie psa, itp. Zakres usług na rzecz osoby starszej jest ograniczony tzw. dystansem sanitarnym ( np. nie możesz poprosić o usługę sprzątania mieszkania).

  • Kto realizuje program

Ośrodek Pomocy Społecznej w Wólce, 20 – 258 Jakubowice Murowane, Jakubowice Murowane 8,
tel. 535 210 670 lub 81 478 17 59.

  • Kto może skorzystać z programu?

Program jest dla osób powyżej 70 roku życia, które zdecydowały się na pozostanie w domu, dla własnego bezpieczeństwa w czasie pandemii. W szczególnych przypadkach, pomoc może być udzielana osobie poniżej 70 roku życia. Szczególne sytuacje oznaczają brak możliwości zapewnienia niezbędnych potrzeb wynikających ze stanu zdrowia oraz sytuacji rodzinnej i społecznej osoby. Ocena takiej sytuacji i decyzja o udzieleniu wsparcia należy do Ośrodka. Z programu nie mogą korzystać osoby, które już otrzymują wsparcie w ramach usług opiekuńczych, czy specjalistycznych usług opiekuńczych. Udzielenie pomocy w ramach programu nie zależy od kryterium dochodowego.

  • Czy płacę za zakupy i usługi ?

Koszt zakupów pokrywa senior. Senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Zasady i sposób rozliczania ustala indywidualnie Ośrodek, podczas pierwszego kontaktu z Tobą.

Pomoc w postaci usług, np. pomoc w sprawach urzędowych, wyprowadzanie psa są nieodpłatne.

  • W jaki sposób zgłosić swoje potrzeby?

KROK 1

Zadzwoń na infolinię 22 505 11 11

  • Zgłoś podczas rozmowy, że zdecydowałeś się zostać w domu. Zapisz datę i godzinę kiedy dzwoniłeś.
  • Infolinia działa od poniedziałku do niedzieli w godzinach 8.00 – 21.00.
  • Osoba przyjmująca zgłoszenie przekazuje Twoją prośbę o pomoc do Ośrodka przez system Centralnej Aplikacji Statystycznej.

KROK 2

  • Pracownik Ośrodka kontaktuje się z Tobą telefonicznie. W celu weryfikacji podaje datę i godzinę kiedy dzwoniłeś na infolinię. Następnie zweryfikuje zgłoszenie i ustali w jaki sposób można Ci pomóc. Poda imię i nazwisko osoby, która do Ciebie przyjdzie oraz datę.
  • Podczas rozmowy telefonicznej, pamiętaj o zapisaniu numeru do Ośrodka oraz danych osoby, która do Ciebie przyjedzie.
  • W razie wątpliwości zadzwoń do Ośrodka 535 210 670 lub 81 478 17 59

KROK 3

  • Odbierz zakupy od osoby, która Ci pomaga z zachowaniem zasad bezpieczeństwa: noś maseczkę, zachowuj dystans, w miarę możliwości używaj rękawiczek jednorazowych.

PAMIĘTAJ !!!!!! Płacisz tylko za rzeczywisty koszt zakupów. Pozostałe usługi są nieodpłatne.

  • Kto do mnie przyjdzie, by pomóc?

Pracownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Wólce.

  • Czy usługa w ramach programu jednorazowa czy może być realizowana wielokrotnie?

Usługa może być świadczona raz w tygodniu w czasie trwania programu, ale jest to uzależnione organizacji działań przez Ośrodek i potrzeb osoby starszej w wieku 70 lat i więcej.

  • Czy mogę zgłosić się bezpośrednio do Ośrodka, żeby poprosić o usługi w ramach programu?

Tak, jeśli senior jest w wieku 70 + i wymaga wsparcia, taka pomoc może zostać zrealizowana w ramach programu. Rekomendujemy jednak w pierwszej kolejności kontakt za pomocą infolinii 22 505 11 11.

Rzeczpospolita polska
Lubelskie - smakuj życie
Europejski Fundusz Społeczny
fundusze EU regionalne