Seniorze! Zostań w domu. Nie lekceważ zagrożenia. Twoje zdrowie jest najważniejsze!
Skorzystaj z infolinii 22 505 11 11.
To infolinia, która przekieruje Twoje potrzeby do Ośrodka Pomocy Społecznej w Wólce. Ośrodek będzie z Tobą w kontakcie i ustali, kto i jakiej formie będzie mógł Ci pomóc.
- Na czym polega program
Program zakłada dostarczenie niezbędnych produktów do Twojego domu. Mogą być dostarczone artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środki higieny osobistej. Możesz również poprosić o pomoc np. w sprawach urzędowych ( jeżeli ich zakres nie wymaga Twoich upoważnień lub udostępnienia danych wrażliwych), wyprowadzenie psa, itp. Zakres usług na rzecz osoby starszej jest ograniczony tzw. dystansem sanitarnym ( np. nie możesz poprosić o usługę sprzątania mieszkania).
- Kto realizuje program
Ośrodek Pomocy Społecznej w Wólce, 20 – 258 Jakubowice Murowane, Jakubowice Murowane 8,
tel. 535 210 670 lub 81 478 17 59.
- Kto może skorzystać z programu?
Program jest dla osób powyżej 70 roku życia, które zdecydowały się na pozostanie w domu, dla własnego bezpieczeństwa w czasie pandemii. W szczególnych przypadkach, pomoc może być udzielana osobie poniżej 70 roku życia. Szczególne sytuacje oznaczają brak możliwości zapewnienia niezbędnych potrzeb wynikających ze stanu zdrowia oraz sytuacji rodzinnej i społecznej osoby. Ocena takiej sytuacji i decyzja o udzieleniu wsparcia należy do Ośrodka. Z programu nie mogą korzystać osoby, które już otrzymują wsparcie w ramach usług opiekuńczych, czy specjalistycznych usług opiekuńczych. Udzielenie pomocy w ramach programu nie zależy od kryterium dochodowego.
- Czy płacę za zakupy i usługi ?
Koszt zakupów pokrywa senior. Senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Zasady i sposób rozliczania ustala indywidualnie Ośrodek, podczas pierwszego kontaktu z Tobą.
Pomoc w postaci usług, np. pomoc w sprawach urzędowych, wyprowadzanie psa są nieodpłatne.
- W jaki sposób zgłosić swoje potrzeby?
KROK 1
Zadzwoń na infolinię 22 505 11 11
- Zgłoś podczas rozmowy, że zdecydowałeś się zostać w domu. Zapisz datę i godzinę kiedy dzwoniłeś.
- Infolinia działa od poniedziałku do niedzieli w godzinach 8.00 – 21.00.
- Osoba przyjmująca zgłoszenie przekazuje Twoją prośbę o pomoc do Ośrodka przez system Centralnej Aplikacji Statystycznej.
KROK 2
- Pracownik Ośrodka kontaktuje się z Tobą telefonicznie. W celu weryfikacji podaje datę i godzinę kiedy dzwoniłeś na infolinię. Następnie zweryfikuje zgłoszenie i ustali w jaki sposób można Ci pomóc. Poda imię i nazwisko osoby, która do Ciebie przyjdzie oraz datę.
- Podczas rozmowy telefonicznej, pamiętaj o zapisaniu numeru do Ośrodka oraz danych osoby, która do Ciebie przyjedzie.
- W razie wątpliwości zadzwoń do Ośrodka 535 210 670 lub 81 478 17 59
KROK 3
- Odbierz zakupy od osoby, która Ci pomaga z zachowaniem zasad bezpieczeństwa: noś maseczkę, zachowuj dystans, w miarę możliwości używaj rękawiczek jednorazowych.
PAMIĘTAJ !!!!!! Płacisz tylko za rzeczywisty koszt zakupów. Pozostałe usługi są nieodpłatne.
- Kto do mnie przyjdzie, by pomóc?
Pracownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Wólce.
- Czy usługa w ramach programu jednorazowa czy może być realizowana wielokrotnie?
Usługa może być świadczona raz w tygodniu w czasie trwania programu, ale jest to uzależnione organizacji działań przez Ośrodek i potrzeb osoby starszej w wieku 70 lat i więcej.
- Czy mogę zgłosić się bezpośrednio do Ośrodka, żeby poprosić o usługi w ramach programu?
Tak, jeśli senior jest w wieku 70 + i wymaga wsparcia, taka pomoc może zostać zrealizowana w ramach programu. Rekomendujemy jednak w pierwszej kolejności kontakt za pomocą infolinii 22 505 11 11.